Σύνδεση

Εγγραφή


Αρθρογραφία
Νέα | Εκδηλώσεις

ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ: Απλές συμβουλές για υγιή καρδιά στις καλοκαιρινές διακοπές μας

ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ & ΕΥΕΞΙΑ
Διαμορφωση
  • -2 -1 Μεσαιο +1 +2
  • Αρχικη Helvetica Segoe Georgia Times

Το καλοκαίρι είναι η πιο όμορφη εποχή του χρόνου, είναι η περίοδος των διακοπών, της διασκέδασης και της ξεκούρασης. Παρ’ όλα αυτά, η αλόγιστη έκθεση στον ήλιο και στη ζέστη, σε συνδυασμό με τη σωματική καταπόνηση σε υψηλές θερμοκρασίες, μπορούν να επιβαρύνουν την καρδιά.

Γράφει ο Δημήτρης Τσιαχρής, Καρδιολόγος - Επεμβατικός Ηλεκτροφυσιολόγος, Διευθυντής του Πρότυπου Κέντρου Καρδιάς και Αγγείων «Athens Heart Center», Ιατρικό Κέντρο Αθηνών

Όταν πρόκειται για ηλικιωμένους αλλά και για ασθενείς που πάσχουν από πολλά συνοδά νοσήματα και λαμβάνουν καρδιολογικά φάρμακα είναι δεδομένο ότι απαιτείται τροποποίηση της φαρμακευτικής αγωγής.

Καρδιοπαθείς, υπερτασικοί και διαβητικοί πρέπει να επικοινωνήσουν με τον ιατρό τους και να αναπροσαρμόσουν τη δοσολογία των φαρμάκων τους, ειδικότερα των διουρητικών και, εν γένει, των αντιυπερτασικών φαρμάκων.

Το καθημερινό ζύγισμα, όπως και, οι συχνές μετρήσεις αρτηριακής πίεσης και καρδιακών παλμών αποτελούν βασικά στοιχεία της αυτοδιαχείρισης των ασθενών με καρδιαγγειακά νοσήματα.

Ο γενικός κανόνας αναφέρει ότι καθένας μας πρέπει να καταναλώνει 8-10 ποτήρια νερό καθημερινά, αφού με την εφίδρωση χάνουμε υγρά, όπως, επίσης, να τρώμε τρόφιμα πλούσια σε νερό, για παράδειγμα λαχανικά (π.χ. αγγούρι, ντομάτα) και φρούτα (π.χ. πεπόνι, καρπούζι, κ.α). Ειδικότερα όμως, στους ασθενείς με καρδιακή ανεπάρκεια δεν πρέπει να ξεπερνάμε τα 6 ποτήρια.

Η αφυδάτωση σε αυτές τις περιπτώσεις αποφεύγεται, επίσης, με τη μείωση των διουρητικών, με βάση, πάντα, τις καθημερινές μετρήσεις βάρους, ενώ οι διαβητικοί πρέπει να προσέχουν ιδιαίτερα τα περισσότερα φρούτα λόγω της ζάχαρης που περιέχουν.

Το καλοκαίρι, επιπλέον, χρειαζόμαστε λιγότερες θερμίδες και είναι η πλέον κατάλληλη εποχή για λαδερά πιάτα, βραστά χόρτα και σαλάτες, με λελογισμένη, πάντα, χρήση του λαδιού. Αναπόφευκτα, όμως, τρώμε συχνά έξω, σε ταβέρνες και μεζεδοπωλεία.

Ει δυνατόν, καλό είναι να αποφεύγουμε τα βαριά, πλούσια σε λίπη γεύματα και τα τηγανητά (πολλά εξ αυτών τηγανίζονται σε πολυχρησιμοποιημένα βαριά οξειδωμένα ελαιόλαδα) και να προτιμάμε τα ψητά, ειδικότερα τις ψητές σαρδέλες που είναι πλούσιες σε ευεργετικά για τον οργανισμό ω3 λιπαρά οξέα.

Στο πλαίσιο αυτό, ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται το αλκοόλ, το οποίο καταναλώνεται άφθονα το καλοκαίρι.

Πολλοί γνωρίζουν ότι το κρασί κάνει καλό στην καρδιά και στα αγγεία επειδή είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά αλλά ταυτόχρονα παραβλέπουν ή δε γνωρίζουν ότι πυροδοτεί αρρυθμίες, όπως η κολπική μαρμαρυγή κυρίως μέσω της επαγόμενης γαστρο-οισοφαγικής παλινδρόμησης.

Απαραίτητο είναι, ακόμα, να αποφεύγεται η σωματική καταπόνηση στην έντονη ζέστη, ειδικά για όσους έχουν καρδιαγγειακά νοσήματα. Προσεκτικοί πρέπει να είμαστε και με το ντύσιμό μας και να φοράμε ελαφρά, ανοικτόχρωμα ρούχα αλλά και γυαλιά ηλίου και καπέλο, εκτός σπιτιού. Η έκθεση στον ήλιο απαγορεύεται σε σοβαρά καρδιοπαθείς.

Ιδιαίτερα προσεκτικοί πρέπει να είναι οι μεσήλικες, οι οποίοι όντας αγύμναστοι σπεύδουν να ασχοληθούν με θαλάσσια σπορ. Σε κάθε περίπτωση συνιστάται η διαλειμματική άσκηση μέχρι να βελτιωθεί η φυσική τους κατάσταση.

Όσον αφορά στην κολύμβηση, συνιστάται στους ηλικιωμένους και σε όσους έχουν καρδιολογικά νοσήματα να μένουν στα ρηχά αφού οι περισσότεροι πνιγμοί γίνονται επειδή οι άνθρωποι αυτοί ξεμένουν από δυνάμεις κατά την επιστροφή προς την ξηρά.

Σε κάθε περίπτωση να μην κολυμπάτε ποτέ μόνοι σας, ειδικά αν έχετε κάποιο πρόβλημα υγείας και αν νιώσετε οποιαδήποτε αδιαθεσία, να βγείτε αμέσως από το νερό.

Πηγή άρθρου:

H ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την βελτίωση της online εμπειρίας σας. Πατήστε «Πολιτική Cookies» για να δείτε λεπτομέρειες.